zondag 22 november 2009

NIKE pionier op WEB 2.0

Het sportmerk NIKE is een van de eerste bedrijven die er in geslaagd is om merkentrouw op te bouwen via web2.0

NIKE kwam een tijdje geleden met NIKE+ naar buiten.
NIKE+ is gericht op de sportieve lopers onder ons. Wie een Ipod run kid koopt kan via de computer rechtreeks inloggen op de website en zo zijn loopgegevens (aantal kilometers, hartslag,...) rechtstreeks invoeren.
Een heel interessant gegeven waar ikzelf ook al eens gebruik heb mogen van maken!
Je kan al je persoonlijke gegevens invoeren en zo je prestaties bijhouden. Op deze manier is het heel makkelijk om te kijken welke vorderingen je maakt. Het stimuleert je om vol te houden, wat niet altijd even makkelijk is.

Je kan je ook meten met andere lopers die hun gegevens invoeren. Iets wat de motivatie zeker en vast ten goede komt.

Sinds de lancering van NIKE+ is de sportschoenen verkoop van NIKE met 13% gestegen in de USA alleen al!
Hierdoor proberen ook andere merken zoals Adidas op de kar te springen van web2.0. Helaas zonder al te veel succes.
Het komt er dan ook op aan om steeds een team te hebben dat snel iets heel leuks kan bedenken met de nieuwe middelen die elke dag onstaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Volgers